punkter i mitt liv;

Mig själv; Jag heter Rebecka Stephanie Eva Hilmersson och jag föddes den 4 augusti 1997 på västerviks sjukhus. Jag är ungefär 1,60 meter lång och jag väger runt 50 kg. Min naturliga hårfärg är blond men har däremot färgat mitt hår brunt. Jag går på fröviskolan i högsby och trivs jättebra i min klass, pluggar så gott det går och ligger rättså bra till i alla ämnen. Försöker att hinna umgås med mina vänner på fritiden så mycket som möjligt, och det brukar oftast finnas tid till det.
Min första kärlek; Min första riktiga kärlek enligt mig va nog i somras (nämner inga namn!) , det förhållandet höll i åtta dagar och jag älskade honom mer än något annat. han fanns där om man behövde snacka, i alla lägen och jag berättade allt för honom.
Mina föräldrar; mina föräldrar är skiljda sen tre år tillbaka, till en början va jag ledsen när det hände men det blev bättre med tiden. nu är båda lyckliga för dom båda har hittat kärleken igen, och min pappa bor med sin tjej i oskarshamn och dom är faktiskt förlovade! min mamma däremot har sin kille på 1½ timmes avstånd men det verkar som att han snart flyttar hit! min mamma Ulrika jobbar på Grafiskt tryck AB i högsby där hon trivs väldigt bra. min pappa Stefan jobbar/jobbade på SaftNife i oskarshamn men är just nu sjukskriven och han pluggar även marknadsekonomi. min pappa är 34 år och min mamma är 36 år.
Det här åt jag idag; till frukost åt jag en macka. till lunch åt jag potatismos och fisk. och till middag åt jag nudlar och macka.
Vad är kärlek? ; en helt underbar känsla om man är kär i rätt kille. man måste kunna va sig själv med den perfekta killen och man ska kunna berätta allt för honom. 
Min dag; vaknade halv sju och gick upp o fixade mig. sen åt jag frukost och gick till skolan. massa tråkiga lektioner i skolan och vid tio över tre gick jag hem och då blev det bara chill och plugg. vid kvart i åtta kom emma en stund o vi snacka oså. och nu ska jag snart duscha och sen sova typ. plugga lite kemi också.
Min bästavän; jag har många bästavänner som emma, carro, sanna & felicia. men en iaf är; Emma Lövmo Svensson. och hon är världens absolut bästa person. vi har däremot bara känt varann ett år men är riktigt tajta ändå. jag kan va mig själv med henne och hon älskar mig för den jag är. vi har haft hundratals dagar tillsammans och fått minst 1miljon minnen. vi har bråkat massor av gånger men dom har gjort oss starkare&starkare och vi blir bara starkare för varje dag som går. vi pratar om precis allt, och vi vet allt om varann. och vi bevisar många gånger att tillsammans klarar vi precis allt. vi hjälper varann med allt, vad det än är! vi har gett varann ett löfte: "föralltid vi, vad som än händer" och det löftet håller jag! vi är otroligt lika på många sätt men på vissa sätt är vi väldigt olika. jag finns dag som natt för dig gumman, alltid här för dig. en sekund utan dig är som ett liv utan att andas, en själ utan liv. jag älskar dig emma lövmo svensson hilmersson. du är världens finaste människa, älskling!<33333333333
Ett ögonblick; ett speciellt ögonblick som jag kommer ihåg är för ca 8-9 år sen då jag träffade sanna för första gången. jag satt på mormors balkong och hon på sin mammas i trapphuset bredvid på samma våning och började bara att prata med varandra. sen dess har vi vart vänner :)
Min tro; jag tror att man måste få må riktigt dåligt ibland för att klara sig genom livet. och att livet är nästan som ett spel, man måste klara vissa saker för att kunna ta sig vidare. och en sak till, att vissa saker kanske är bestämt, att man till exempel ska träffa någon, vilken väg man än väljer så kommer man att träffa den personen, självklart så vet man ju inte det innan, men det kanske är så.
Det här hade jag på mig idag; svarta tights, svart linne, vit t-shirt med tryck och svart kofta.
Mina syskon; min lillebror victor som föddes den 10 februari på västerviks sjukhus. fastän att vi för det mesta bråkar så betyder han enormt mycket för mig och jag älskar honom!
I min handväska; i min väska har jag alltid lipsyl, nycklar, mobil, hårspännen, toffsar, pengar.
Mina drömmar; jag älskar verkligen hästar, och jag drömmer om att en dag köpa en helt egen häst och bli en riktigt duktig ryttare.
Mitt favoritminne; alla gånger då jag suttit på hästryggen & tiderna då gammelmorfar fanns.
Min favoritfödelsedag; år 2006, min absolut bästa födelsedag! sista året gammelmorfar va med på mina födelsedagar.
Detta ångrar jag; att jag tappat kontakten med så sjukt underbara personer sen jag flyttade från oskarshamn till högsby.. och att jag slutade på ridskolan för några år sen.
Det här upprör mig; folk som förändras sjukt mycket, att dom liksom helt plötsligt är en helt annan person.
Det här får mig att må bättre; när jag är/snackar med emma, carro, felicia, sanna, tilda och alexandra.
Det här får mig att gråta; sorgliga filmer som påminner om släkt som dött.
Mina rädslor; att förlora dom bästa i mitt liv..
Min favoritplats; jönköping, vänersborg & ingelstad.
Det här saknar jag; gammelmorfar!
Ett sista ögonblick; när jag fick träffa gammelmorfar för sista gången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0